Kodėl būtina apdrausti krovinius pervežant?
Kokį transportavimo būda paimtumėme, visi jų turi didesnes ar mažesnes rizikas. Žaliavų, prekių, siuntinių ir kitų produktų gabenimas yra rizikingas visur, ir Europoje ir už Atlanto, o ypač kebli situacija neišsivysčiusiose pasaulio šalyse. Jei šalies viduje pervežti siuntinį saugiai pavyks kiekvieną kartą tai siunčiant krovinį į tolimą šalį susidursite su ne viena rizikų grupe dėl kurios ir reikia juos apdrausti. Siųsdami prekes galite pasirūpinti saugiu įpakavimu ir jo draudimu tačiau tai beveik viskas ką galite padaryti nes kaip rodo pasaulinė statistika per metus keliuose suniokojami ir jūros paskęstą šimtai tūkstančių krovinių. Draudimo išmoka nelaimės atveju bus jūsų kompensacija tačiau ar žinote kad ją gauti ne visada paprasta?
Gabenant krovinius laivais reikia drausti ne vien tik nuo gamtinių nelaimių bet ir nuo vagysčių. Krovinių draudimas ne visuomet įtraukiamas į kainą už paslaugas. Skirtingose šalyje skiriasi taisyklės ir įstatymai. Viena dažniausių klaidų kai įmonės taupo draudimo sąskaita. Jeigu ir pavyko persiųsti krovinius be jokių incidentų tai dar nereiškia kad taip bus visą laiką. Draudimo mokesčio suma sudaro palyginti nedidelę dalį viso krovinio vertės todėl neverta šioje vietoje bandyti sumažinti krovinio gabenimo išlaidų. Krovinių draudimas nėra privalomas tačiau dauguma pervežėjų jums geranoriškai pasiūlys juos apdrausti norėdami apsaugoti jus nuo rūpesčių ir nuostolių. Priimdami sprendimą sudėkite tarsi į svarstykles privalumus ir trūkumus ir jums tai padės apsispręsti.
Atsakomybė dėl padaryto žalos ne visuomet tenka krovinius gabenančiai įmonei. Dėl gamtos stichijų įvykstančios avarijos, streikas geležinkelio įmonėse ar oro uostuose yra ne tokie reti reiškiniai dėl kurių pervežėjai negali atlikti savo darbo kokybiškai ir laiku. Blogas krovinio paruošimas transportavimui taip pat yra dažnas dėl ko ginčijasi gabenimo paslaugas perkantys asmenys. Ruošiant krovinį kelionei jūriniu konteineriu arba vilkiku būtina vadovautis logistikos įmonių rekomendacijomis. Kadangi pristatymo procese dalyvauja ir kiti tarpininkai, gali būti sunku atsekti tiksliai kuriuo momentu buvo padaryta žala. Apdraudus krovinį šių problemų nelieka ir bylinėtis tarpusavyje nebereikia.